Kelionių metu atsipalaiduojame ir leidžiame sau pagyventi kitaip, negu esame įpratę kasdien. Daug džiaugsmo keliaujant suteikia ir skanus, dažnai ne pats sveikiausias maistas, kuriuo mėgaujamės kur kas dažniau negu namuose. Leisti sau pasimėgauti – būtina, tačiau norint išlaikyti gerą savijautą ir nepriaugti papildomo svorio net ir trumpos kelionės metu, pravartu laikytis kelių taisyklių. Dalinamės patarimais, kaip atrasti pusiausvyrą tarp sveiko maisto ir kelionės teikiamų malonumų.

Prieš kelionę pasistiprinkite. Pradėti kelionę tuščiu skrandžiu nerekomenduojama – net jeigu atrodo, kad nesate alkanas, bent šiek tiek užkąskite. Taip užtikrinsite, kad netikėtai išalkus nepulsite užkandžiauti po ranka pasitaikiusiais greito vartojimo produktais, tokiais kaip įvairūs saldumynai, kepiniai, traškučiai ir kiti.

Pasiimkite su savimi sveikų užkandžių. Jeigu po ranka visuomet turėsite sveikų užkandžių, bus lengviau išvengti pagundos malšinti alkį organizmui nenaudingais produktais. Į kelionę rekomenduojama pasiimti tokių užkandžių kaip riešutai, švieži vaisiai, humusas, jogurtas, namuose gaminti sumuštiniai su viso grūdo dalių duona, sūris, kietai virti kiaušiniai ar avinžirnių traškučiai. 

Jei turite galimybę, dažniau gaminkite maistą namuose. Tam, kad nesuvartotumėte per daug kalorijų, rekomenduojama dalį dienos maisto gaminti namuose. Todėl kas kartą kur nors keliaujant rekomenduojame patikrinti, ar netoli apgyvendinimo įstaigos yra maisto prekių parduotuvė, o nuomojamose patalpose -– virtuvė. Pusryčiams galite gaminti omletą su daržovėmis ar susiplakti sveikuolišką vaisių ir daržovių kokteilį, o pietumis ir vakariene mėgautis restorane. 

Gaminant maistą kelionės metu patogu naudoti daug baltymų bei naudingų skaidulų turinčius fermentuotus, džiovintus mikrodumblius – auksinę chlorelę (Golden Chlorella). Nedidelį, 100 gramų talpos mikrodumblių indelį patogu pasiimti su savimi ir gaminant praturtinti jais bet kokį norimą patiekalą – salotas, vaisių kokteilius, troškinį, omletą ir kitus. Taip ne tik gausite baltymų, padėsiančių ilgesnį laiką išlikti sotiems, bet ir papildysite organizmo atsargas vitaminais ir mineralais. 

Gerkite pakankamai vandens. Troškulį lengva supainioti su alkio jausmu, tad jeigu negersite pakankamai vandens, galite pamanyti, kad pastoviai jaučiatės alkanas. Gerdami pakankamai vandens ne tik numalšinsite norą užkandžiauti, bet ir gausite energijos. Norint papildyti organizmą skysčiais, svarbu vartoti būtent vandenį, kadangi kiti gėrimai, tokie kaip kava, sultys ir limonadas nėra vandens pakaitalai – jie tik paskatins dar didesnę organizmo dehidrataciją. 

Dalinkitės maistu. Jeigu restorane užsisakote nesveiko maisto, rekomenduojame pasidalinti juo su kartu keliaujančiu žmogumi. Taip ne tik paragausite visko, ko geidžiate, bet ir nepriaugsite papildomo svorio, kadangi valgysite mažomis porcijomis. 

Restoranuose rinkitės sveikesnes alternatyvas. Rinkdamiesi patiekalus iš meniu, teikite pirmenybę baltymų turintiems ir vegetariškiems valgiams. Baltymai padės ilgesnį laiką išlikti sotiems, o vegetariškas maistas lengviau virškinamas, todėl jausitės geriau kelionės metu. Taip pat, jeigu galite pasirinkti garnyrą, vietoje gruzdintų bulvyčių rinkitės salotas.

Nesijaudinkite, jeigu nepavyko tobulai laikytis plano. Kelionių metu visi leidžiame sau labiau atsipalaiduoti, todėl nesmerkite savęs, jeigu suvalgėte per daug nesveiko maisto ar priaugote kelis kilogramus. Svarbiausia nepanikuoti ir kai tik išeina – grįžti prie įprastų mitybos įpročių, valgyti daug daržovių, sveikų angliavandenių ir baltymų. Be to, didžioji dalis per kelionę priaugto svorio dažniausiai tėra susilaikę skysčiai arba virškinamajame trakte užsistovėjęs maistas.